Groenforum Arnhem
Groenforum Arnhem is een overlegplatform van verschillende Arnhemse natuurorganisaties en de gemeente. In het Groenforum delen de organisaties hun plannen, wisselen ervaringen uit en bekijken of ze elkaar kunnen versterken. Bij bedreigingen van de natuur in Arnhem kunnen de organisaties ook gezamenlijk in verweer komen.
Het Groenforum fungeert ook als klankbordgroep voor de beleidsplannen van de gemeente en de uitvoering daarvan. Ze komen zes keer per jaar bij elkaar bij Molenplaats Sonsbeek.
Deze organisaties zijn aangesloten:
- IVN Arnhem
- KNNV Arnhem e.o.
- Arnhem Zoemt
- Natuurcentrum Arnhem
- Vogelwerkgroep Arnhem
- Ecovrede
- Grootouders Voor Het Klimaat - Arnhem
- Groen Arnhem
- Gemeente Arnhem
Er zijn contacten met verschillende andere natuurorganisaties in Arnhem, zoals:
- Diverse groene wijkgroepen
- Vleermuiswerkgroep Gelderland
- Vereniging Vrienden van Sonsbeek
- Natuur en Milieu Gelderland
- Aardvonk Arnhem
- Arnhemse BomenBond
- Groei&Bloei Arnhem
- NIVON Arnhem
Het Groenforum is onafhankelijk en niet gebonden aan de gemeente of aan een politieke stroming.
Voor vragen over het Groenforum: groenforum.arnhem@gmail.com